diumenge, 11 de maig del 2008

TREBALL ACABAT!!! TREBALL FET!!!

Durant aquests mesos hem realitzat un treball d’investigació sobre la LOE, els seus defensors i els seus detractors.
Vam escollir aquest tema per tots els comentaris, debats i controvèrsies que s’estava fent públic en els mitjans de comunicació. El tema de la Reforma educativa era molt parlat entre diferents persones d’àmbit social i polític. Tothom opinava, criticava i rebutjava però, realment sabien de què estaven parlant?
El nostre interès pel tema es va originar amb la curiositat de saber si la gent realment coneix la llei doncs, sempre ens han dit que, si no coneixem un tema a fons, no tenim ple dret a criticar-lo. Així que, vam voler comprovar si professors, pares i directors de centres educatius coneixen la llei, què opinen sobre els seus articles i, quines repercussions creuen que tindrà.
Per això vam realitzar tres tipus d’instruments de recollida d’informació, tots tres qualitatius (doncs la nostra hipòtesis responia als paràmetres qualitatius majoritàriament). Es tractava de dos qüestionaris oberts diferents per als professors de 4t curs d’ESO (curs en el que ens hem centrat) i per als pares, membres de l’AMPA (també de 4t d’ESO) i; per últim, una entrevista amb enregistrament de veu al director del centre. Vam escollir quatres centres d’Educació Secundària: dos públics i dos privats concertats. Així obtindríem més diversitat d’opinió i, el seu anàlisis seria més interessant.

Ha estat un treball complex pel que fa a la recollida d’informació doncs, no tots els centres educatius ens van facilitar la informació necessària ni van voler parlar amb nosaltres. Sortosament vam trobar altres que ens van obrir les portes cordialment i ens van contestar molt amablement. Els hi estem molt agraïdes per la seva col·laboració i amabilitat.
D’altra banda, ha estat un treball molt positiu perquè, el fet de parlar directament amb professionals de l’educació amb experiència i responsabilitat (com són els directors dels centres), ens ha ensenyat moltes coses noves, que desconeixíem, sobre la realitat educativa dels centres. Ens han aportat molts coneixements nous i ens han facilitat unes conclusions sobre el treball molt enriquidores.

Les meves companyes del grup i jo estem molt agraïdes a totes les persones que en han facilitat la informació necessària per elaborar el nostre treball d’investigació.